Brugerinddragelse

Hvad er vigtigt at tænke ind i nyudviklingen og i den løbende systemoptimering?
”Som resultat af vores igangværende KomDigital forløb har vi allerede lavet om i vores userflow”
Rikke Stær
Chief Commercial Officer, Coinify
Coinify om KomDigital forløb

Coinify er en relativ ung kryptobetalingsvirksomhed med god trafik på hjemmesiden. Men ikke nok besøgende konverterer til køb. De fem kursusdeltagere fra Coinify arbejder alle indenfor onboarding og operations. Dermed var blikket rettet mod de nye kunder i deres KomDigital-proces.

”Vi vidste, at vi ikke konverterede nok i vores flow. For mange sprang fra inden handlen blev foretaget, og det ville vi ændre på,” siger Rikke Stær, der er Chief Commercial Officer i Coinify. Hun fortsætter:

”Det viste sig at vores antisvindel AI-kontrolpunkter skulle modificeres. Efter en analyse af vores flow, kunne vi se, at vi ikke havde opdateret vores tjek-procedure i takt med, vi blev klogere. Ofte sorterede det også rigtige kunder fra i forløbet. Vi fik derfor lejlighed til at opdatere både logikken bag vores AI, og samtidigt kiggede vi på den måde, vi kommunikerer på via hjemmesiden, ” siger Rikke Stær fra Coinify.

KomDigital har fokus på individuelle opsamlinger, der giver et tydeligt next step for kursisten.

”Det var især de konkrete Action Learning Sessions, der kun handlede om Coinify, som gav os resultater at bygge videre på. Det resulterede i et nyt flow, for at konvertere flere af vores besøgende til betalende kunder, ” siger Rikke Stær.

Rikke Stær mener, at denne slags udvikling er noget nye virksomheder desværre har tendens til at nedprioritere, da der er så travlt i andre steder af forretningen. KomDigital stiller naturligvis krav til kursisterne, men kan passes ind i en travl hverdag.

Sådan er forløbet bygget op

Varighed af forløb: 3 måneder

AI

Artificial Intelligence

Hvad er muligt med kunstig intelligens (AI)?
Bliv klogere på AI, DATA Science og Machine Learning og opdag nye anvendelsesmuligheder!

UX

User Experience

Hvorfor arbejde med User Experience? Et godt design giver en god brugeroplevelse! Hvad er vigtigt at tænke ind i nyudviklingen og den løbende systemoptimering?

BC

Blockchain

Afmystificering af Blockchain. Få en konceptuel og ærlig introduktion til Blockchain.

PA

Predictive Analytics

Hvad kan man med Predictive Analytics, og hvilke overvejelser skal man gøre sig? Og hvordan hænger det sammen med AI og Machine Learning?

DS

Data Science

Få mere viden om værktøjer og teknikker til at behandle store mængder data.

CS

Cyber Security

Introduktion til centrale begreber indenfor privacy, trust og datasikkerhed.

Det kan I få ud af det:
  • Trykprøvet jeres forretning i anvendelse af nye teknologier. Hvilken vej kan du gå? Hvad er dit næste skridt?
  • Større indsigt i hvad der skal til i ledelsen, blandt medarbejderne og i jeres organisation for at få værdi ud af investeringer i digitale teknologier, produkter og forretningsmodeller i virksomheden.
  • Nyeste viden – realiteter og varm luft – inden for områder som Design Thinking, User Experience, AI, Data Science, Machine Learning, Big Data.

Her kan du se og downloade vores brochure om forløbene:

KomDigital – brochure 2020

Hvad har de deltagende virksomheder sagt om KomDigital?

Hør historier fra virksomheder der allerede har gennemført et KomDigital Forløb

Kirsten Fog
Head of Department, Nordea Kredit
Johnny Noisen
Udviklingsdirekør, Nethire

”Gennem KomDigital projektet har vi fået et generelt kompetenceløft, der gør, at vi nu har en bedre forståelse for AI, Blockchain og UX - hvad vi kan bruge det til og hvilke faldgruber, der er. Vi har også fået input til at bruge vores data bedre og mere intelligent.”

Kirsten Fog

Head of Department, Nordea Kredit

"Vi troede, vi skulle i gang med AI, men efter mødet med KomDigital lærte vi, at de vigtigste prioriteter for os lige nu er at arbejde med UX og Predictive Analytics. Forløbet vil være med til at bære vores forretning i fremtiden.”

Johnny Noisen

Udviklingsdirektør, Nethire

“I sparringsrunderne udfordrede og provokerede forretningskonsulenten os til at gentænke os selv, vort syn på kunden i centrum og den proces, vi ønsker for den brede medarbejder og kundeinddragelse i udviklingen af Nordea Finans. Aktionslæringsværktøjet, som KomDigital specialisten underviste os i, vil vi anvende som del af vores værktøjer til at sikre en medarbejderinddragelse og udviklingen af vor organisation og kultur.”

Peter Stoklund Wacher

CFO, Nordea Finans

”De to afdelinger (IT og forretningsudvikling, red.) har fået en grundlæggende og fælles indsigt og forståelse for UX og Al og for metodikker, der skaber en god brugeroplevelse for kunden. Det vil helt sikkert i fremtiden betyde, at vi vil kunne udvikle produkter med brugeren i centrum.”

Jeppe Sigfusson

Head of Architecture & Technology, VP Securities