Alle forløb foregår pt. online grundet covid-lockdown

KomDigital
MENUMENU
  • Forløb
  • Rammer for deltagelse
  • Læringsmateriale
  • Events
  • Nyheder
  • Baggrund
  • Tilmelding >
Tilbage til forsiden

Datastrategi og Ledelse

Når I skal implementere ny teknologi, gør I det bedst ved at sætte en god datastrategi
”I en travl hverdag var det fantastisk at få stillet en resurse og dedikeret tid af til at få hjælp til at gå ind og kigge mere overordnet på virksomheden som helhed”
View of a Businessman holding a 3d rendering artificial intelligence concept with a brain and app
Johnny Møller
Direktør, Online Advisor
Johnny Møller, Direktør, Online Advisor fortæller her om deres KomDigital forløb:

“Et KomDigital forløb er effektivt – særligt i tilfælde hvor I er klar til at få perspektiv på jeres virksomhed ift. Big Data og jeres særlige kvalitet som virksomhed. Fantastiske redskaber og en meget praktiskorienteret proces” 

Udfordring/Intention: I forbindelse med nylig fusionering at få hjælp til at få styr på vores forskellige systemer og deres data. 

Proces: I en travl hverdag var det fantastisk at få stillet en resurse og dedikeret tid af til at få hjælp til at gå ind og kigge mere overordnet på virksomheden som helhed. Med de redskaber og den praktiskorienterede arbejdsproces, som forløbet faciliterede, etablerede vi en 5 års innovation og vækststrategi, som er forankret i det arbejdende team inkl. ledelse. Den indeholder både måltal og de konkrete kvaliteter og værdier, som vi som gruppe og virksomhed er motiveret for at arbejde med. Vores virksomhedskultur arbejder i høj grad med medarbejderansvar og – involvering. Forløbet var en stor hjælp til at samle vores kræfter i samme retning og hjælpe os på samme side i forhold til en involverende tilgang til vores kunder. 

Før forløbet oplevede vi: Forskellig arbejdskultur mellem medarbejderne samt forskellig forståelse af hvad vi skulle som virksomhed. 

Efter forløbet oplever vi: At vores nye strategi nu er 100% medarbejderejet, hvilket gør, at vi er afklarede og går i samme retning i forhold til vores målsætninger, som er at involvere og styrke vores kunder.

 

Læs mere om Online Advisor her

Se også case videoen nedenfor  

I filmen her fortæller Johnny Møller, Direktør, Online Advisor, om deres erfaringer med at deltage i KomDigtial kompetenceudviklingsforløbet med Pernille Rydén. 

Filmen er én af flere case historier fra KomDigital, hvor deltagere fortæller om deres erfaringer med at deltage i ét af de kompetenceudviklingsforløb, som KomDigital tilbyder.

Hvordan kan I skabe værdi med jeres data, og hvad kræver det at forberede og sætte en god datastrategi?​

Ny teknologi kræver oftest nye processer og forandringer i virksomheden og den daglige organisation.

Vi hjælper med at sætte fokus på de menneskelige aspekter og udfordringer i implementering af dataprojekter, og på hvad der skal til hos jer for at få mest muligt ud af investeringerne.

I dette forløb får I identificeret, om jeres egentlige mindset matcher jeres overordnede strategi og forretningsmodel.

Underviser og facilitator er Pernille Rydén, lektor og ph.d., DTU Diplom. Pernille er en erfaren underviser og forsker bl.a. i strategisk tænkning, organisatorisk transformation og digitale teknologier. Link til hjemmeside: www.yourbigdatamindset.com

Varighed af forløb: 3 måneder

Det kan I få ud af det:
  • Bliv opmærksom på de mentale faldgruber, der er i digitale transformationsprocesser.
  • Få konkrete værktøjer, der kan hjælpe med at finde ud af, hvordan Big Data kan bruges til at skabe nye eller bedre ydelser og derved skabe større værdi for kunder og andre interessenter.
  • Få testet og identificeret både ledelse og medarbejderes mindset og se, om disse er i overensstemmelse med virksomhedens strategiske tilgang.

Her kan du læse en artikel fra Tech Management, hvor Pernille Rydén giver råd til at lære dit mindset at kende og på den måde udvikle din organisation:

Få styr på dit mindset og vind en forlomme i det teknologiske kapløb

Læs hele artiklen her: https://techmanagement.dk/artikel/faa-styr-paa-dit-mindset-og-vind-en-forlomme-i-det-teknologiske-kaploeb-5217

Her kan du se og downloade vores brochure om forløbene:

KomDigital – brochure 2020

Hvad har de deltagende virksomheder sagt om KomDigital?

Hør historier fra virksomheder der allerede har gennemført et KomDigital Forløb

"Vi troede, vi skulle i gang med AI, men efter mødet med KomDigital lærte vi, at de vigtigste prioritet for os lige nu er at arbejde med UX og Predictive Analytics. Forløbet vil være med til at bære vores forretning i fremtiden”

Johnny Noisen

Udviklingsdirekør, Nethire

Listen to "Det lille eksperiment" on Spreaker.

”Hele idéen med at deltage i forløbet var at gøre tingene anderledes, end vi havde gjort før. Det gav værdi for os, at få folk ind udefra og få input til andre måder at gøre tingene på. Det var også attraktivt for os at deltage, fordi der var et start og et slut. Vi fik et skræddersyet forløb – og blev hjulpet hele vejen igennem til at nå et slutprodukt.”

Jeppe Sigfusson

Head of Architecture & Technology, VP Securities

“I sparringsrunderne udfordrede og provokerede forretningskonsulenten os til at gentænke os selv, vort syn på kunden i centrum og den proces, vi ønsker for den brede medarbejder og kundeinddragelse i udviklingen af Nordea Finans. Aktionslæringsværktøjet, som KomDigital specialisten underviste os i, vil vi anvende som del af vores værktøjer til at sikre en medarbejderinddragelse og udviklingen af vor organisation og kultur.”

Peter Stoklund Wacher

CFO, Nordea Finans

"Deltagelse i KomDigital gav os mulighed for at få forskellige typer eksperter til at kigge på vores problemstillinger. Vi fik helt nye perspektiver på. Der er ingen tvivl om, at vi har fået mere succes med den proces, som vi har igangsat nu, end den proces vi selv havde tænkt os."

Pia Wendelbo

Head of Solutions & Customer Insights, Nordea Finans

”De to afdelinger (IT og forretningsudvikling, red.) har fået en grundlæggende og fælles indsigt og forståelse for UX og Al og for metodikker, der skaber en god brugeroplevelse for kunden. Det vil helt sikkert i fremtiden betyde, at vi vil kunne udvikle produkter med brugeren i centrum.”

Jeppe Sigfusson

Head of Architecture & Technology, VP Securities

”Gennem KomDigital projektet har vi fået et generelt kompetenceløft, der gør, at vi nu har en bedre forståelse for AI, Blockchain og UX - hvad vi kan bruge det til og hvilke faldgruber, der er. Vi har også fået input til at bruge vores data bedre og mere intelligent.”

Kirsten Fog

Head of Department, Nordea Kredit

Listen to "Vejen mod at sætte brugeren i centrum" on Spreaker.

"Noget af det vigtigste vi lærte via deltagelse i KomDigital, var at arbejde på tværs i organisationen, og hvordan vi kan arbejde med at opnå en fælles forståelse for, hvad det vil sige at brugercentrisk.”

Pia Wendelbo

Head of Solutions & Customer Insights, Nordea Finans

Tilbage til Forløb
OM KOMDIGITAL

KomDigital tilbyder fleksible praksisnære forløb til virksomheder. Vi sætter din virksomhed i centrum og faciliterer et kompetenceudviklingsforløb for ledelse og medarbejdere, der er tilpasset jer.

VIDEN
  • Forløb
  • Rammer for deltagelse
  • Læringsmateriale
  • Events
  • Nyheder
  • Baggrund
  • Tilmelding >
KOMDIGITAL

Danmarks Tekniske Universitet

Institut for Matematik og Computer Science
Richard Petersens Plads
Bygning 324
2800 Kgs. Lyngby

Kontakt os


  Støttet af Den Europæiske Socialfond. Den Europæiske Union

© KomDigital, 2020
DTU.dk og subsites under DTU.dk, benytter cookies for at forbedre funktionaliteten og for at give en målrettet brugeroplevelse på tværs af websites.Accepter alle cookiesAccepter kun nødvendige cookiesInformation
Du kan til enhver tid trække din cookietilladelse tilbage og fjerne alle cookiesFjern cookies