Få styr på dit mindset og vind en forlomme i det teknologiske kapløb
Læs hele artiklen her: https://techmanagement.dk/artikel/faa-styr-paa-dit-mindset-og-vind-en-forlomme-i-det-teknologiske-kaploeb-5217
Alle forløb foregår pt. online grundet covid-lockdown
“Et KomDigital forløb er effektivt – særligt i tilfælde hvor I er klar til at få perspektiv på jeres virksomhed ift. Big Data og jeres særlige kvalitet som virksomhed. Fantastiske redskaber og en meget praktiskorienteret proces”
Udfordring/Intention: I forbindelse med nylig fusionering at få hjælp til at få styr på vores forskellige systemer og deres data.
Proces: I en travl hverdag var det fantastisk at få stillet en resurse og dedikeret tid af til at få hjælp til at gå ind og kigge mere overordnet på virksomheden som helhed. Med de redskaber og den praktiskorienterede arbejdsproces, som forløbet faciliterede, etablerede vi en 5 års innovation og vækststrategi, som er forankret i det arbejdende team inkl. ledelse. Den indeholder både måltal og de konkrete kvaliteter og værdier, som vi som gruppe og virksomhed er motiveret for at arbejde med. Vores virksomhedskultur arbejder i høj grad med medarbejderansvar og – involvering. Forløbet var en stor hjælp til at samle vores kræfter i samme retning og hjælpe os på samme side i forhold til en involverende tilgang til vores kunder.
Før forløbet oplevede vi: Forskellig arbejdskultur mellem medarbejderne samt forskellig forståelse af hvad vi skulle som virksomhed.
Efter forløbet oplever vi: At vores nye strategi nu er 100% medarbejderejet, hvilket gør, at vi er afklarede og går i samme retning i forhold til vores målsætninger, som er at involvere og styrke vores kunder.
Læs mere om Online Advisor her
Se også case videoen nedenfor
I filmen her fortæller Johnny Møller, Direktør, Online Advisor, om deres erfaringer med at deltage i KomDigtial kompetenceudviklingsforløbet med Pernille Rydén.
Filmen er én af flere case historier fra KomDigital, hvor deltagere fortæller om deres erfaringer med at deltage i ét af de kompetenceudviklingsforløb, som KomDigital tilbyder.
Ny teknologi kræver oftest nye processer og forandringer i virksomheden og den daglige organisation.
Vi hjælper med at sætte fokus på de menneskelige aspekter og udfordringer i implementering af dataprojekter, og på hvad der skal til hos jer for at få mest muligt ud af investeringerne.
I dette forløb får I identificeret, om jeres egentlige mindset matcher jeres overordnede strategi og forretningsmodel.
Underviser og facilitator er Pernille Rydén, lektor og ph.d., DTU Diplom. Pernille er en erfaren underviser og forsker bl.a. i strategisk tænkning, organisatorisk transformation og digitale teknologier. Link til hjemmeside: www.yourbigdatamindset.com
Varighed af forløb: 3 måneder
Læs hele artiklen her: https://techmanagement.dk/artikel/faa-styr-paa-dit-mindset-og-vind-en-forlomme-i-det-teknologiske-kaploeb-5217
Hør historier fra virksomheder der allerede har gennemført et KomDigital Forløb
"Vi troede, vi skulle i gang med AI, men efter mødet med KomDigital lærte vi, at de vigtigste prioritet for os lige nu er at arbejde med UX og Predictive Analytics. Forløbet vil være med til at bære vores forretning i fremtiden”
Udviklingsdirekør, Nethire
”Hele idéen med at deltage i forløbet var at gøre tingene anderledes, end vi havde gjort før. Det gav værdi for os, at få folk ind udefra og få input til andre måder at gøre tingene på. Det var også attraktivt for os at deltage, fordi der var et start og et slut. Vi fik et skræddersyet forløb – og blev hjulpet hele vejen igennem til at nå et slutprodukt.”
Head of Architecture & Technology, VP Securities
“I sparringsrunderne udfordrede og provokerede forretningskonsulenten os til at gentænke os selv, vort syn på kunden i centrum og den proces, vi ønsker for den brede medarbejder og kundeinddragelse i udviklingen af Nordea Finans. Aktionslæringsværktøjet, som KomDigital specialisten underviste os i, vil vi anvende som del af vores værktøjer til at sikre en medarbejderinddragelse og udviklingen af vor organisation og kultur.”
CFO, Nordea Finans
"Deltagelse i KomDigital gav os mulighed for at få forskellige typer eksperter til at kigge på vores problemstillinger. Vi fik helt nye perspektiver på. Der er ingen tvivl om, at vi har fået mere succes med den proces, som vi har igangsat nu, end den proces vi selv havde tænkt os."
Head of Solutions & Customer Insights, Nordea Finans
”De to afdelinger (IT og forretningsudvikling, red.) har fået en grundlæggende og fælles indsigt og forståelse for UX og Al og for metodikker, der skaber en god brugeroplevelse for kunden. Det vil helt sikkert i fremtiden betyde, at vi vil kunne udvikle produkter med brugeren i centrum.”
Head of Architecture & Technology, VP Securities
”Gennem KomDigital projektet har vi fået et generelt kompetenceløft, der gør, at vi nu har en bedre forståelse for AI, Blockchain og UX - hvad vi kan bruge det til og hvilke faldgruber, der er. Vi har også fået input til at bruge vores data bedre og mere intelligent.”
Head of Department, Nordea Kredit
"Noget af det vigtigste vi lærte via deltagelse i KomDigital, var at arbejde på tværs i organisationen, og hvordan vi kan arbejde med at opnå en fælles forståelse for, hvad det vil sige at brugercentrisk.”
Head of Solutions & Customer Insights, Nordea Finans